Readsoft: Ny order!
2011-03-31

"ReadSoft tecknar avtal med statligt australiensiskt servicecenter värt 2,9 MSEK

Ett statligt servicecenter i delstaten New South Wales i Australien har valt ReadSofts automatiska fakturahanteringslösning. ReadSofts SAP-certifierade lösning kommer automatiskt att hantera hundratusentals fakturor årligen. Affären värderas till 2,9 MSEK och tecknades under det första kvartalet 2011.

Den australiensiska delstatsregeringens servicecenter har tydliga mål i åtanke. Med en stor mängd fakturor finns det utan tvekan stora ekonomiska besparingar att göra för deras kunder genom att minska kostsamt manuellt arbete och långsamma fakturahanteringsprocesser. Kundens strategiska mål är att öka servicenivån och förbättra produktionseffektiviteten för att kunna leverera effektiva företagstjänster till sina kunder.

Servicecentret vände sig till leverantörer som säljer programvara för automatisk dokumenthantering för att finna en lösning som kunde automatisera deras fakturahanteringsprocesser i deras befintliga SAP-system. Efter en noggrann utvärdering av leverantörerna valde kunden ReadSoft, bland annat på grund av ReadSofts stora erfarenhet av att implementera automatiska fakturahanteringslösningar i servicecentermiljöer, vilket ofta är mer komplicerade installationer att utföra. Det stora antal referenskunder på marknaden som använder ReadSofts SAP-certifierade automatiska fakturahanteringslösning ökade tjänsteleverantörens förtroende för ReadSofts kompetenta och kunniga team. ReadSofts lösning är dessutom sömlöst integrerad i SAP-systemet, vilket gör det mycket bekvämt och enkelt för befintlig personal hos kunden, samt minskar personalens inlärningstid.

ReadSofts automatisk fakturahanteringslösning kommer att skapa stora effektivitetsvinster genom att automatisera hanteringen av fakturor från ankomst till betalning - inbegripet fakturadatafångst, matchning, och automatiserade arbetsflöden för godkännandehantering. Lösningen innehåller också avancerade rapporteringsfunktioner, vilket ger en direkt insyn i fakturahanteringsprocessen.

-Våra lösningar är inte längre begränsade till privata företag, i själva verket är den offentliga sektorn i täten när det gäller implementering av lösningar för servicecentermiljöer, säger Jan Andersson, VD och koncernchef på ReadSoft. Med den positiva trend som råder inom den offentliga sektorn, i kombination med vår expertkompetens på marknaden, är vi övertygade om att vi kommer att ta statliga servicetjänster till nästa nivå, avslutar Jan Andersson."


 
« Tillbaka