Readsoft: Ännu en order
2011-04-07

"ReadSoft tecknar avtal angående automatisk dokumenthantering värt 3,3 MSEK med nordamerikansk servicebyrå

En USA-baserad servicebyrå har valt ReadSoft för att automatisera sin processhantering av medicinska journaler. ReadSofts platinumpartner, NMS Imaging, kommer att implementera och konfigurera lösningen hos kunden. Detta Enterprise Captureavtal är värt 3,3 MSEK och affären tecknades under första kvartalet 2011.

Då kunden processar hundratusentals medicinska journaler per dag, uppstod snabbt ett stort behov för automatisk dokumenthantering, bland annat vad gäller dokumentsortering och ursprungshantering. Kundens existerande dokumenthanteringsprocess var långsam, monoton och krävde mycket personal. Därutöver gav den existerande lösningen minimalt med insynsmöjligheter, den försenade bolagets svarstider samt hade en negativ inverkan på bolagets service. För att kunna effektivisera sin verksamhet kom kunden därför fram till att de behövde en pålitlig lösning för att hantera ostrukturerade dokument/OCR (Optical Character Recognition) och som därtill kan separera olika dokumenttyper och sektioner inom de medicinska journalerna.

ReadSoft, med tusentals referenser över hela världen, ansågs av kunden vara marknadsledande inom Capturesegmentet (datafångst). Kunden ansåg vidare att ReadSoft har den mest omfattande och beprövade dokumenthanteringslösningen, baserat på bästa praxis, i branschen. Kunden hade som mål vid upphandlingen att snabbt kunna genomföra en implementering av dokumenthanteringslösningen och uppskattade därför ReadSofts lösnings funktionalitet, konfiguration, flexibilitet och användarvänlighet.

-Gång på gång visar våra lösningar på det mervärde som de skapar för våra kunder. I detta fall vad avser snabbare tillgång till olika register, förbättrade svarstider och ökade kundservicenivåer, säger Jan Andersson, VD och koncernchef för ReadSoft.
-Vi ser fram emot att förbättra kundens processhanteringskapacitet så att de kan nå deras mål vad avser ökad effektivitet och bättre kundservice, avslutar Jan Andersson."



 
« Tillbaka